Wyniki katastrof medycznych w komercyjnych lotach lotniczych AD 7

W przypadkach, w których podejrzewa się zawał mięśnia sercowego lub ostrą arytmię, monitorowanie za pomocą AED może pomóc w diagnozowaniu i podejmowaniu decyzji dotyczących usposobienia. Poważne niezwiązane z sercem zdarzenia sercowe powodujące hospitalizację są rzadkie; z 920 przypadków niewydolności serca nie spowodowały śmierci. Objawy o charakterze położniczym były rzadkimi przyczynami nagłych wypadków medycznych podczas lotu, co potwierdza istniejące zalecenia, że podróżowanie samolotem jest bezpieczne aż do 36 tygodnia ciąży.16 Większość przypadków dolegliwości położniczych lub ginekologicznych (60,7%) wystąpiła u kobiet w ciąży na mniej niż 24 tygodnie ciąży. Tylko trzy przypadki, w których ciężarne kobiety pracowały po 24 tygodniach, spowodowały zmianę kierunku.
Zatrzymanie krążenia w powietrzu można opanować za pomocą AED i epinefryny, które są przechowywane w zestawie ratunkowym. Wskaźnik przeżywalności po zatrzymaniu krążenia w komercyjnym samolocie waha się od 14 do 55%, przy czym wyższy odsetek występuje u pacjentów z migotaniem komór.17,18 Stwierdziliśmy, że w 42,1% przypadków zatrzymania krążenia lot nie został skierowany. Przypadki te obejmowały aresztowania, które miały miejsce w czasie, gdy natychmiastowe przekierowanie nie było wykonalne (np. Gdy samolot przekraczał ocean), oraz aresztowania, które miało miejsce, gdy samolot był blisko celu podróży, a zmiana kierunku nie byłaby korzystna dla pacjenta . Współczynnik umieralności wśród wszystkich pacjentów z nagłymi przypadkami medycznymi w trakcie lotu wynosił 0,3%, co jest zgodne z wcześniej podanymi wskaźnikami od 0,3 do 1,3% .1-3,9
Wspólne wyzwania związane z zapewnieniem opieki medycznej na pokładzie samolotu obejmują ograniczoną przestrzeń i sprzęt. W nieznanych okolicznościach lekarze i inni mogą polegać na tym, co wiedzą najlepiej, w tym na podejmowaniu określonych diagnoz na podstawie ich specjalizacji. Lekarze i inni pracownicy służby zdrowia mogą zostać wezwani przez załogę do poważniejszych przypadków, co może pomóc w wyjaśnieniu wyższego odsetka przypadków zmiany miejsca pobytu i hospitalizacji, gdy pracownicy służby zdrowia świadczą pomoc na pokładzie.
Przekierowanie komercyjnego samolotu do niezaplanowanego miejsca docelowego dla chorego pasażera wymaga rozważenia zarówno kwestii medycznych, jak i operacyjnych. Potencjalna korzyść medyczna powinna być oceniana na podstawie stanu i wrażliwości na czas, zdolności do stabilizacji stanu pacjenta z dostępnymi zapasami i prawdopodobnych oszczędności czasu z uwzględnieniem czasu potrzebnego na lądowanie i bliskość zasobów medycznych do konkretnych lotniska. Bezpośrednimi czynnikami operacyjnymi, które mogą przyczyniać się do zmienności praktyk lotniczych, są pogoda, ładunek paliwa i potencjalna potrzeba zmniejszenia ilości paliwa przed lądowaniem, dostępność konkretnych usług lotniczych na lotniskach oraz kontrola ruchu lotniczego.
Nasze badanie jest ograniczone przez jego retrospektywny charakter, a jedynie medyczne katastrofy podczas lotu, które spowodowały wezwania do naszego centrum komunikacyjnego zawarte w analizie Chociaż wszystkie ekipy latające są poinstruowane, aby korzystać z tej usługi konsultacji w przypadku wszelkich nagłych wypadków medycznych podczas lotu, zdarzają się zdarzenia bez powiadomienia centrum łączności. Kategorie medyczne, których używaliśmy, opierały się na opisach pierwotnego objawu pasażera, a nie na diagnozach. Dane uzyskane w ramach tych konsultacji były ograniczone przez wykorzystanie transmisji radiowej lub satelitarnej, komunikację między wieloma osobami oraz gromadzenie danych uzupełniających z obiektów zlokalizowanych na całym świecie. Dane uzupełniające nie były dostępne dla jednej linii lotniczej, chociaż problemy medyczne napotykane przez te linie lotnicze były podobne do problemów napotykanych przez inne linie lotnicze. Różnice między liniami lotniczymi pod względem prawdopodobieństwa zmiany trasy, transportu EMS i przyjęcia do szpitala uzasadniają dalsze badania.
Na podstawie naszych ustaleń uważamy, że pasażerowie linii lotniczych, którzy są pracownikami służby zdrowia, powinni być świadomi ich potencjalnej roli jako ochotnicy reagujący na nagłe wypadki medyczne w trakcie lotu. Opowiadamy się również za systematycznym śledzeniem wszystkich medycznych sytuacji kryzysowych podczas lotu, w tym późniejszej opieki szpitalnej i innych wyników, aby lepiej kierować interwencjami w tej sekwestrowanej populacji.
[więcej w: stomatolog poznań, Stomatolog Kraków, lekarz urolog ]
[podobne: gemcytabina, lekarz medycyny pracy poznań cena, amantadyna ]