Reklama papierosów w czasopismach i pokryciu niebezpieczeństw związanych z paleniem

W odniesieniu do artykułu Warner i in. o reklamie papierosów i pokryciu niebezpieczeństw związanych z paleniem tytoniu (wydanie 30 stycznia), * Od dawna niepokoją mnie reklamy papierosów, zwłaszcza te skierowane do młodych ludzi, mniejszości i kobiet. Konsekwentnie zwracałem wszystkie prośby o subskrypcje do czasopism, które noszą takie reklamy z oświadczeniem: Nie będę rozważać subskrypcji, o ile będziesz mieć reklamy papierosów . Może to pomóc, jeśli tak wielu lekarzy, jak to możliwe, zrobiło to samo. W odpowiedziach na prośby o subskrypcję mogę również dodać oświadczenie o tym, ile chorób serca i płuc, nowotworów i innych dolegliwości powstają w wyniku produktów promowanych przez reklamy w swoich reklamach.
Walter J. Gamble, MD
26 Monmouth St., Brookline, MA 02146
Odniesienie * Warner KE, Goldenhar LM, McLaughlin CG. . Reklama papierosów i omówienie zagrożeń związanych z paleniem tytoniu – analiza statystyczna. N Engl J Med 1992; 326: 305-9.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Niedawny artykuł dokumentujący dodatkowe implikacje wpływu tytoniu dolarów na zawartość czasopisma jest niezwykle ważnym dziełem. Mój ojciec usunął reklamy tytoniu z czasopism, zanim umieścił czasopisma w swojej poczekalni. Robił to przez ponad 40 lat, aż do przejścia na emeryturę w późnych latach siedemdziesiątych. Organizacja Doctors ou to Care poszła o krok dalej, opowiadając się za subskrybowaniem wyłącznie wolnych od dymu tytoniowego magazynów. Dodatkowym manewrem, który wkrótce wprowadzimy w naszym biurze, jest etykieta Tobacco-Free Magazine – Property of Internal Medicine Associates Ninth Street . Wierzę, że dzięki tym wysiłkom my, jako lekarze praktykujący, możemy mieć dodatkowy wpływ na możliwą do uniknięcia przyczynę śmierci w tym kraju.
David A. Major, MD
Ninth Street Internal Medicine Associates, Philadelphia, PA 19107
[patrz też: arsmedica, stomatolog pruszków, dawcy szpiku kostnego ]